понеділок, 25 червня 2018 р.

Linux на старих ноутбуках з AMD

Цей пост присвячений самому собі, але може комусь знадобиться. Справа в тому, що маю ноутбук HP ProBook 4525s на якому встановлена інтегрована відеокарта Radeon HD4250.

Доки на ньому стояла Kubuntu 12.04 з пропрієтарними драйверами - проблем не було. Але розвиток операційних систем не стоїть на місті. Canonical двічі на рік випускає свої дистрибутиви і одного разу я спробував Kubuntu 15.10. Мені сподобалась, швидше і плавніше працювала і я зрадів, що тепер матиму можливість використовувати нові, а головне 64-бітні додатки у своїй роботі. Та радість моя тривала не довго.....

Ноутбук мені переважно потрібен для програмування, Інтернету і нескладної роботи в Gimp, Inkscape, Audacity. Тому я не захоплююсь розгоном і постійно моніторю температуру процесора. Для цього використовую віджет. І ось після налаштування програмного забезпечення в новій ОС руки дійшли до віджета температури. І тут моїй радості прийшов кінець. Позначка 75 градусів за Цельсієм коли не запущена жодна програма?!!!!! Відійшовши від шоку і порившись в Інтернеті я знайшов причину. Виявляєтся компанія AMD припинила випуск пропрієтарних драйверів для старого обладнання у новивих версіях ядра Linux.  У мене працював відкритий драйвер від спільноти Linux який погано моніторив температуру, погано керував кулером і я так розумію взагалі не керував частотатами графічного ядра виставивши їх на максимальне значення.
Тоді у мене часу на пошук проблем не було і я відкотився до старої 12.04.
Згодом Google припинила підтримку браузера Chrome і я почав отримувати помилки в роботі деяких сайтів. Переважно це стосувалось роботи JavaScript. І тому дочекавшись виходу Ubuntu 18.04 я ризикнув знову і встановив Kubuntu. 
Відразу скажу, що 64-бітна система явно важкувата для мого ноутбука. Роботу відкритого драйвера налагодили але не до кінця. 
Трапляються моменти коли драйвер знову ж таки некоректно керує роботою кулера і при перегляді відео в Youtube процесор таки нагрівається до 75 градусів, а кулер ледве обертається.
Окрім того, частоти ядра відеокарти так і залишились на максимальному значенню.

Але цього разу я знайшов два "костилі", які принаймні не дають моєму ноутбуку перегріватись і залишатись у комфортних 54-60 градусах у більшості випадків.

1. Робота кулера
Збільшити чи зменшити роботу кулера можна командою у терміналі:
echo 1 | sudo tee /sys/class/thermal/cooling_device*/cur_state
тут замість зірочки можна поставити цифри від 1 до 5.
Якщо ж замість 1 поставити 0 - це означає зупинку вентилятора
Додатково про це на сайті https://habr.com/post/165401/

2. Частота ядра відеокарти
Можна змінити профіль роботи ядра командою:
echo low | sudo tee /sys/class/drm/card0/device/power_profile
Замість low можна поставити значення default і тоді частота 

Більше про це можна дізнатись з https://bugs.freedesktop.org/show_bug.cgi?id=36438

Немає коментарів:

Дописати коментар