Виконавець - людина чи машина яка здатна виконувати певні команди.
Алгоритм - послідовність команд, виконання яких приводить до певного результату.
Команда - речення спонукального типу.
Програма може містити кілька алгоритмів для досягнення результату.
Середовище SCRATCH. Рух спрайта по сцені.
Scratch це середовище, що поєднує в собі систему команд та виконавців.
Виконавцем алгоритмів у Scratch є - спрайт.
Спрайт - об'єкт, що може набувати кількох образів, що є зображенням.
За рух спрайта у відповідному напрямку відповідають три команди:
1. Переміститися на Х кроків
2. Повернути у напрямку
3. Стиль обертання
Для правильного руху спрайта, його образи малюють у горизонтальному правому напрямку.
Важливим також є центр обертання спрайта.
ОБРОБНИКИ ПОДІЙ
Усі спрайти можуть реагувати на певні події. До них відносяться:
1. Натискання Зеленого прапорця
2. Натискання клавіші
3. Клацання по спрайту
4. Отримання повідомлення
....
Та інші
Для того, щоб спрайт відреагував на подію, у групі ПОДІЇ існують відповідні блоки-обробники подій.
Завдання. Створити проект у якому по натисканню на клавішу W сцена набуває зимового вигляду, а по натисканню клавіші А - літнього. Рудий кіт реагує на зміну пори року словами "Холодно", "Жарко"
Змінні
При розробці програм виникає необхідність запам'ятовувати деякі значення, щоб мати можливість використовувати їх у потрібний момент.Для цього використовують таке поняття як змінна величина.
Змінна - це проіменована ділянка оперативної пам'яті комп'ютера ім'я якої використовується в тексті програми.
Змінна може містити числа та текст. Ім'я змінної повинно починатися з тексту та не містити пробілів (бажано)
У Scratch - для роботи зі змінними використовують групу Змінні.
Над змінними можна виконувати математичні операції та операції склеювання. Вони знаходяться у групі Оператори.
Команди для роботи зі змінними
1. Створити змінну
2. Надати змінній значення
3. Змінити змінну на вказане значення
Завдання:
Створити для спрайта Рудий Кіт скрипт, у якому використовуються три змінні яким надаються три довільні числа.
Кіт повинен "сказати" їх суму, добуток, та різницю першого і третього числа
Розгалуження
Розгалуження - конструкція, що забезпечує виконання чи невиконання визначених команд в залежності від істинності чи хибності деякого висловлювання.
Існує коротка форма розгалуження і повна форма розгалуження.
Висловлювання - це вираз (фраза), що у більшості випадків являє собою порівняння двох значень. Про висловлювання можна сказати істинне воно чи хибне.
Приклади висловлювань
вага Слона > вага Кота (істинне)
4 < 3 (хибне)
Відстань до Місяця < Відстань до Сонця (істинне)
5 =5 (істинне)
Циклічні алгоритми
Циклічний алгоритм - це конструкція, що дозволяє повторювати одну чи кілька команд визначену кількість разів.
Розрізняють цикл з лічильником та цикл з передумовою.
Цикл з лічильником повторює команди фіксовану кількість разів.
Цикл з передумовою повторює команди доки істинним є задане висловлювання.
У Scratch
цикл з лічильником - Повторити (Х) разів.
цикл з передумовою - Повторити до (висловлювання)
Окремими випадком є зациклювання - завжди
Немає коментарів:
Дописати коментар