вівторок, 20 вересня 2016 р.

Знайомство з Lazarus. Технічне завдання

В минулому пості ми познайомились з поняттям проект, тому сьогодні будемо знайомитись із проектуванням наших майбутніх програм.

На сьогоднішній день існує величезна кількість програм написаних програмістами для різних потреб. Калькулятори, текстові редактори, графічні редактори, відео-, аудіо-редактори, табличні редактори, відео та аудіо-плеєри, запис дисків, веб-браузери, комп’ютерні віруси (це також програма!) та антивірусні програми, комп’ютерні ігри, програми для роботи в локальній і глобальній мережі (спілкування, обмін даними) і багато багато інших. І звичайно ж завершити все це мабуть варто набором програм, які в сукупності являють собою операційну систему. Спробуйте до кожного прикладу пригадати назву відповідної програми.

Будь-яка програма майже завжди починає своє життя на папері (чорновик, салфетка, зошит з математики.. ;-) ). Коли програміст планує написати якусь програму, він, або для нього складають технічне завдання (ТЗ).  Простіше кажучи сам програміст чи замовник словесно описують, що саме потрібно отримати від майбутнього програмного продукту.



Технічне завдання для шкільних проектів
Звичайно в процесі навчання учні будуть отримувати різні завдання (ТЗ). У більшості таких завдань майже нічого не говориться про те, що повинен побачити користувач на екрані монітора коли запустить програму.  Тому учням дуже важливо пояснити на що потрібно звернути увагу коли вони починають виконувати завдання.

Для прикладу можна розглянути завдання яке коротко описати: "Розробити програму "Калькулятор" яка вміє виконувати прості математичні операції. Якщо у завданні не звернути увагу на інтерфейс програми то результатом роботи можуть бути наступні варіанти:
малюнок взято з radikal.ru

або

малюнок взято з ds-release.ru

І той і той варіанти будуть давати Результат. Як правильно оцінити роботу? Я вважаю, що це буде залежати від правильності поставленого ТЗ.