пʼятницю, 11 грудня 2015 р.

Створюємо гру у Scratch. Частина 3. Рахуємо капелюшки.

Поняття змінної
Сьогодні ми вивчимо поняття "Змінна". Нам це знадобиться для того, щоб рахувати капелюхи спіймані Бабою Ягою.
Змінна - це область (комірка) пам'яті ПК яка має власне ім'я та може зберігати в собі якесь значення.
У нашому випадку така змінна буде зберігати кількість спійманих капелюхів.
Для початку створимо змінну
мал 1.

Як уже було сказано, змінна має власне ім'я тому назвемо нашу комірку пам'яті "капелюшки". Варто додати, що ім'я змінної у Scratch може бути яким завгодно, а у справжніх мовах програмування існують певні обмеження на ім'я змінної. 
Також варто звернути увагу на те, що у діалоговому вікні створення змінної є два перемикачі: "Для всіх об'єктів", "Тільки для цього об'єкта". Для чого це - поговоримо пізніше, а зараз залишимо увімкненим перший перемикач.
Після створення змінної у редакторі з'являються нові команди:
мал. 2
  • надати "капелюшки" занчення [0] - змінна буде зберігати значення вставлене у віконце;
  • змінити "капелюшки" на [1] -  до значення яке вже містить змінна додається значення вставлене у віконце; Щоб збільшити значення змінної ставимо (1,2, 3,...), а щоб зменшити (-1, -2, -3,...)
  • показати змінну "х" - відобразити значення змінної "х" на екрані;
  • сховати змінну "х" - прибрати значення змінної "х" з екрану;
Зверніть увагу!
На малюнку 1, дві останні команди відносяться до змінної "х", а це значить, що у моєму проекті існує ще як мінімум ще одна змінна окрім "капелюшки". Таких змінних ми можемо додавати стільки, скільки потрібно для нашого проекту.

Використовуємо змінну

Як же використати змінну? Для початку просто визначимо коли змінна повинна змінюватись (збільшувати значення). Це може статись коли Капелюшок доторкається до Баби Яги або Баба Яга доторкається до Капелюшка. Якщо бути уважним то відповідь буде очевидною. У нас уже є скрипт який виконується тоді, коли Капелюшок доторкається до Баби Яги. Тому нам не залишається лише додати потрібну команду. Але яку саме?

Правильну відповідь я пропоную визначити експериментальним шляхом.

Додаткове завдання
Додайте змінну "Життя" та побудуйте скрипт у якому ця змінна буде зменшуватись у випадку коли Баба Яга буде доторкатись до дерева.

Далі буде...

P.S. Прошу вибачення за велику кількість помилок у тексті (відсутність розділових знаків і тд. ). Мої публікації призначені для людей які цікавляться програмуванням і як і я звикли, що при компіляції програм, помилки з розділовими знаками будуть знайдені самим компілятором, але я не відмовлюсь від коментарів з виправленнями помилок... ;-)










Немає коментарів:

Дописати коментар