вівторок, 11 жовтня 2016 р.

Будова вікна Scratch.

Інтерфейс середовища

Після запуску Scratch ми бачимо вікно поділене на три колонки, кожна з яких поділене навпіл. Тому будемо вважати, що Головне вікно Scratch складається з 6 вікон. 
Вгорі над цими колонками розташувалися деякі елементи керування та рядок меню.
Саме з цього верхнього рядка ми і почнемо наше знайомство з інтерфейсом середовища.



Головне меню та елементи керування


Головне меню та меню команд
Першим у цьому рядку йде кнопка з зображенням глобуса. Саме вона дозволить змінити мову середовища за Вашим вподобанням. Клацніть лівою кнопкою миші по зображенню глобуса та у списку виберіть потрібну назву мови. Якщо раптом її немає, спробуйте пошукати її клацнувши внизу списку на слові більше...


Наступна кнопка дозволить зберегти Ваш Проект. Натисніть цю кнопку та у вікні, що з'явиться введіть назву проекту (поле введення виділено зеленим). Також зверніть увагу, що зазвичай усі проекти Scratch зберігає у теці Scratch Projects, а вона в свою чергу знаходиться у теці Мої документи. (місце збереження проекту виділено помаранчевим).
Вікно збереження проекту

Третьою у списку йде кнопка  яка дозволить завантажити Ваш проект на офіційний сайт Scratch. З цією кнопкою ми познайомимось пізніше.

Наступні пункти меню ми будемо розглядати по мірі необхідності тому давайте перейдемо до розгляду інших частин вікна Scratch.
Нагадаємо, що їх можна нарахувати шість, але всі вони пов'язані між собою. 
Вікно Scratch
і зараз ми розглянемо цей зв'язок.

Вікно №1

Спрайт - це не тільки напій!

У цьому вікні відображаються головіні герої наших майбутніх проектів. Саме вони будуть виконувати команди які ми для них створимо. Цих героїв ми будемо називати спрайтами (не путайте з напоєм).
Спрайт — двовимірний графічний об'єкт в комп'ютерній графіці.


Як додати спрайт

Оскільки мова йде про комп'ютерну графіку то логічно сказати, що спрайти можна намалювати самому. Для цього потрібно клацнути кнопку яка виділена зеленим на малюнку нижче та користатись вбудованим графічним редактором. Спрайт можна вибрати готовий (кнопка виділена жовтим). Це може бути вже підготовлений Вами малюнок або малюнок можна обрати із бібліотеки Scratch.  А якщо любите спонтанність - кнопка виділена синім. Після цього у Ваш проект буде додано випадковий спрайт (малюнок) із власної бібліотеки.

Вікно №1
Перш ніж виконувати якісь дії зі спрайтом виділіть його у вікні №1 (клацніть по ньому лівою кнопкою миші)

Якщо бажаєте вибрати готового персонажа та натисніть кнопку (виділена жовтим) Вибрати новий об'єкт з файла.
Кнопка вибору нового спрайту

Після цього у Вас з'явиться діалогове вікно вибору костюмів. 

Діалогове вікно вибору спрайту

Зверніть увагу на поле, що виділено жовтим кольором. Якщо у ньому відображається напис Costumes Ви знаходитесь у теці, де  містяться готові зображення персонажів. Щоб отримати доступ до інших зображень натисніть один раз кнопку виділену зеленим кольором. У вас повинно відобразитись три теки як на малюнку вище.

Тека Backgrounds - містить зображення для Сцени
Тека Costumes - містить зображення персонажів для Ваших проектів.
Тека Sounds - містить файли зі звуками які ми згодом теж навчимося використовувати.

Ви відразу потрапите у теку Costumes яка містить інші теки з готовими зображеннями.


Ім'я спрайту

Кожен спрайт який додається до проекту має своє ім'я. У нашому випадку ми бачимо спрайт, зображенням якого є рудий кіт і цей кіт має ім'я Об'єкт1. Може комусь і подобається кота називати таким чином, але більшість погодиться, що для кота це не дуже гарне ім'я. Давайте його змінимо на Васько. У цьому нам допоможе вікно №4.  
Вікно №4

Клацніть мишкою у полі з текстом Об'єкт1, видаліть його і надрукуйте нове ім'я -  Васько. Або те, яке Вам більше подобається. 


Сцена

Отож ми вже побачили зв'язок між  вікнами №1 і №4, тепер повернемось до вікна №1 і звернемо увагу на ще один спрайт Сцена.


Вікно №1

Цей спрайт пов'язаний з вікном №2 і він являє собою декорації нашого театру. Усі наші герої-спрайти будуть творити свої дійства на фоні того зображення яке буде мати Сцена.
Так само як і інші спрайти декорації для Сцени можна намалювати самому, можна вибрати вже готове зображення.

І я думаю, що більшість із читачів уже помітила, що якщо клацати по спрайту Васько чи по Сцені то у вікні №5 змінюється вміст. Але про нього ми поговоримо після того як навчимося змінювати костюми для Васька та Сцену. Але про це у наступному пості.



Завдання
Додайте до свого майбутнього проекту спрайт із зображенням краба та збережіть свій проект під ім'ям НаПляжі.

До зустрічі!