вівторок, 18 жовтня 2016 р.

Об'єкти у житті та програмуванні.

Привіт усім читачам мого блогу! В минулому пості ми розглядали вікна IDE Lazarus, але робили це поверхнево. Сьогодні поговоримо про понятя об'єкт, бо саме воно буде часто зустрічатись під час вивчення програмування в середовищі Lazarus.
Сьогодні у нас останній похід в музей. Відсьогодні ми переходимо до вивчення об'єктів з яких складатиметься наша майбутня програма. І першим об'єктом буде вікно форми. Якщо Ви читали мій пост про те як встановити Lazarus собі на ПК та після запуску середовища натискали клавішу F9 то ви вже бачили свою першу програму. Вона була точною копією вікна форми. Фактично вікно форми є вікном нашої майбутньої програми.

Чи задумувались Ви над тим, як у перекладі звучить назва операційної системи Windows? Звичайно ж "вікна". І це не навмисне. Більшість програм якими користуємося ми, користувачі, відкриваються у своєму власному вікні

Але вивчення ми розпочнемо не з вікна форми, а з поняття об'єкт. Саме воно передувало фразі вікно форми.

Що таке Об'єкт?

Об'єкт - це предмет чи явище на який чи яке спрямована наша цікавість. Для прикладу розглянемо об'єкт який виглядає ось так:

Усі впізнали цей об'єкт? Що у ньому нас може зацікавити? Назва, висота, ширина, товщина, колір, матеріал виготовлення, діагональ екрану, об'єм пам'яті, процесор. Тобто у будь-якому об'єкті нас цікавлять його властивості.  Об'єктів у світі багато і кожне має свої властивості, але якщо порівняти наступний об'єкт з попереднім то можна сказати, що обидва мають властивості з однаковою назвою.

Кожен із представлених об'єктів характеризується властивостями: колір, ширина, довжина. І кожна властивість обох об'єктів має своє значення.
Колір: Сірий
Ширина: 7см
Висота 15см
...
і так далі.


Підсумок

Говорячи про об'єкти пам'ятаємо:
  • об'єкти мають властивості
  • кожна властивість має своє значення. 
  • вказавши на якийсь об'єкт ми можемо скласти перелік його властивостей та дізнатись чи навіть змінити значення цих властивостей.
Це все ми можемо і робимо в житті і з цим усим нам доведеться зустрітись вивчаючи програмування у Lazarus і не тільки.