пʼятниця, 11 листопада 2016 р.

Scratch з нуля. Малюємо власні спрайти.

Привіт! Сьогодні поговоримо про вбудований в Scratch графічний редактор і його можливості для створення спрайтів. Не будемо гаяти часу, а запустимо Scratch і натиснемо кнопку яка відкриє нам графічний редактор.

Графічний редактор Scratch
Графічний редактор має дуже простий інтерфейс. Набір інструментів, палітру кольорів

Інструменти

Пензель - універсальний інструмент, що дозволяє малювати довільні контури округлої форми. Зверніть увагу, що відразу під панеллю інструментів можна обрати розмір пензля.
Стирачка - слово говорить саме за себе. Також можна обирати розмір стирачки і видаляти невдалі частини малюнка.
Заливачка  - можна залити фарбою якусь замкнену область малюнка. До речі зверніть увагу, що і цей інструмент має додаткові налаштування. Можна обрати спосіб заливки градієнтом.
Прямокутник і Еліпс, Лінія - інструменти які малюють відповідні фігури. Прямокутник і Еліпс можуть малювати суцільну фігуру або контур. Товщина контура залежить від товщини інструмента Лінія. Спробуйте обрати іншу товщину Лінії, а потім оберіть Еліпс і намалюйте контуром коло. Потім знову змініть товщину Лінії і знову намалюйте коло.
Вибрати інструмент - за допомогою цього інструменту можна виділяти частину малюнка для подальшого її переміщення, видалення, копіювання. 
Після того як ви виділили частину малюнка,
 зробити копію можна просто натиснувши комбінацію клавіш Ctrl + C.
Штампування - потрібно намалювати багато ягід чи грибів? Скористайтесь цим інструментом. Намалюйте один гриб, виберіть інструмент Штампування, виділіть гриб і клацайте мишкою в потрібних місцях. У вас вийде грибна поляна.
Піпетка - інколи доводиться перемальовувати зображення, а щоб правильно підібрати колір можна скористатись піпеткою. Виберіть її клацніть нею по потрібному кольору на малюнку. А потім обирайте пензель і малюйте "правильним" кольором. У завданні "Бджола збирає мед" для того, щоб вона махала крилами, потрібно було намалювати бджолу з крилами вниз. А щоб правильно підібрати кольори для крила - скористайтеся піпеткою.

Маленька порада

Коли малюєте якесь "складне" зображення, намагайтесь складати його з окремих частин. А потім інструментом Вибрати інструмент виділяйте та з'єднуйте частини малюнка. Це дозволить вам зменшити кількість перемальовувань у випадку невдалого руху мишки.

На цьому поки що все. До решти інструментів ми ще повернемось у наступних постах. Успіхів у вивченні Scratch