четвер, 23 квітня 2020 р.

Scratch-шпаргалка

Програма - набір інструкцій які виконує виконавець для отримання певного результату.
Виконавець - людина чи машина яка здатна виконувати певні команди.

Алгоритм - послідовність команд, виконання яких приводить до певного результату.

Команда - речення спонукального типу.

Програма може містити кілька алгоритмів для досягнення результату.

Середовище SCRATCH. Рух спрайта по сцені.


Scratch це середовище, що поєднує в собі систему команд та виконавців.

Виконавцем алгоритмів у Scratch є - спрайт.

Спрайт - об'єкт, що може набувати кількох образів, що є зображенням.

За рух спрайта у відповідному напрямку відповідають три команди:
1. Переміститися на Х кроків
2. Повернути у напрямку
3. Стиль обертання

Для правильного руху спрайта, його образи малюють у горизонтальному правому напрямку.

Важливим також є центр обертання спрайта.


ОБРОБНИКИ ПОДІЙ 


Усі спрайти можуть реагувати на певні події. До них відносяться:
1. Натискання Зеленого прапорця
2. Натискання клавіші
3. Клацання по спрайту
4. Отримання повідомлення
....
Та інші

Для того, щоб спрайт відреагував на подію, у групі ПОДІЇ існують відповідні блоки-обробники подій.



Завдання. Створити проект у якому по натисканню на клавішу W сцена набуває зимового вигляду, а по натисканню клавіші А - літнього. Рудий кіт реагує на зміну пори року словами "Холодно", "Жарко"

Змінні

При розробці програм виникає необхідність запам'ятовувати деякі значення, щоб мати можливість використовувати їх у потрібний момент.
Для цього використовують таке поняття як змінна величина.
Змінна - це проіменована ділянка оперативної пам'яті комп'ютера ім'я якої використовується в тексті програми.

Змінна може містити числа та текст. Ім'я змінної повинно починатися з тексту та не містити пробілів (бажано)

У Scratch - для роботи зі змінними використовують групу Змінні.
Над змінними можна виконувати математичні операції та операції склеювання. Вони знаходяться у групі Оператори.

Команди для роботи зі змінними
1. Створити змінну
2. Надати змінній значення
3. Змінити змінну на вказане значення

Завдання:
Створити для спрайта Рудий Кіт скрипт, у якому використовуються три змінні яким надаються три довільні числа.
Кіт повинен "сказати" їх суму, добуток, та різницю першого і третього числа

Розгалуження

Розгалуження - конструкція, що забезпечує виконання чи невиконання визначених команд в залежності від істинності чи хибності деякого висловлювання.
Існує коротка форма розгалуження і повна форма розгалуження.

Висловлювання - це вираз (фраза), що у більшості випадків являє собою порівняння двох значень. Про висловлювання можна сказати істинне воно чи хибне.

Приклади висловлювань
вага Слона > вага Кота (істинне)
4 < 3 (хибне)
Відстань до Місяця < Відстань до Сонця (істинне)
5 =5 (істинне)



Циклічні алгоритми


Циклічний алгоритм - це конструкція, що дозволяє повторювати одну чи кілька команд визначену кількість разів.

Розрізняють цикл з лічильником та цикл з передумовою.

Цикл з лічильником повторює команди фіксовану кількість разів.

Цикл з передумовою повторює команди доки істинним є задане висловлювання.


У Scratch
    цикл з лічильником - Повторити (Х) разів.
цикл з передумовою - Повторити до (висловлювання)

Окремими випадком є зациклювання - завжди

Немає коментарів:

Дописати коментар